الجمعة، 22 سبتمبر 2017

انا خفيت خلاص منك عمرو حسن

عمرو حسن
انا خفيت خلاص منك

انا خفيت خلاص منك
وبكره انساكي وكإنك
سحابة صيف مابتمطرش
انا والله ماباهزرش
انا شُفتك مع صحابك وماتهزتش
صحيح دمّعت دمع خفيف
لكني مسحتها بسرعة وعيني حتى ماتبلِّتش
مانيش سامع بلاك تيما عشان خاطرك
ومش هاشرب ليمون نعناع عشان خاطرك
انا تذكرتي مش لايقة على قطرك
ولا قلمي عرف ينزل على سطرك
انا غلطان عشان م الأول اخترتك
ودخّلتك ف تفاصيلي
كفاية شربتي من نيلي وانا عطشان
وحلِّفتك عشر مرات على القرآن
تراعي ربنا فيا وتملى الدنيا حواليا
حضنت ايديكي ف ايديا وانا سكران
وكنت باوفّر الضحكة عشان انتي اللي تبتسمي
وصلت لمرحلة ممكن اسيبلك حتة من جسمي
حلفتيلي بإنك بكره تبقيلي وقولتي هتحملي اسمي
وايه فاضل سوى ذكرى
ف اخر كرسي ف السيما ( شمال ع الطرف )
وبوسة وسلسلة قديمة عليها حرف
وشارع شفنا فيه بتارين
وضحكة لما باتكلم
وانا ألدغ ف حرف السين
ودكة صبحت انا فيها لوحدي حزين
بادوّر ف اللي فات كله وباحسبها
ده ربك لما سببها حكم برضه ماتكملشي
ويمكن صمتي فيه حكمة عشان فيه حاجت ماتتقالشي
وبكره هامسحك دمعة اذا نزلت ف يوم ع الخد
يا أكبر حزن له فرحة
ياهزاراية واخدها بجد
انا مفارق ومش فارق
مافيش فُرقة تموِّت حد .

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق